Претражи овај блог

четвртак, 16. јун 2022.

DOMACI KOMPOT OD TREŠANJA





Trešnje rodile kao nikada do sada.
Želela sam da moji ukućani tokom zime uživaju u divnom
kompotu od trešanja.
Pre nekoliko godina dobila sam ovaj recept za stavljanje kompota od raznog sezonskog  voća.
Recept je jednostavan na veoma lak način da sezonsko voce koje želite ostavite za zimu.
Recept za kompot od trešanja i bilo kog drugog voća  je bez konzervansa a ukus kompota i voća je fantastican.
Kompot od trešanja je veoma zdrav pun vitamina, ako pretekne i ne pojedete sve može poslužiti za razne poslastice, kolače i pite.
Na isti način možete staviti  kompot od višanja, kajsija,breskve,krušaka(samo kostice predhodno iskoštičiti)


POTREBNO JE:

  • TREŠNJE-VIŠNJE- PO POTREBI
  • 6 KAŠIKA SECERA-  na svaku teglu posebno
  • 750ml VODE


PRI[REMA:
  • Trešnje predhodno dobro oprati, skinuti im peteljke. Odabrati samo zdrave i zrele plodove
  • Tegle trebaju biti čiste i sterilisane.


  • Tegle napuniti trešnjama, dodati preko trešanja po 6 kašika šećera (ako je trešnja puno slatka staviti 4 kašike šećera na teglu-ili 6 kašika šećera ako trešnja nije slatka)

  •  Zatim tegle napuniti hladnom vodom do vrha,  tegle zatvoriti hermetičkim poklopcem.


Izvršiti pasterizaciju

  • U dubokom loncu  na dno lonca položiti pamučnu krpu. Poredjati napunjene tegle sa trešnjama.(ja sam poredjala tri tegle, pa opet ostale tri tegle)



  • Lonac naliti toplu vodu da prekrije poklopce.Staviti lonac na šporetu na vatru da vri oko 5 minuta( da se čuje strujanje vode, tako se istisne višak vazduha iz tegle)



  • Pažljivo krpom izvaditi tegle.Poredjati tegle na radnoj površini i ostaviti da se potpuno ohlade.
  • Kompot ostaviti na hladnom mestu da tako dočekaju zimu..



  • Postupak ponoviti sa ostalim teglama.
  • Kompot na ovaj način pripremljen može se čuvati duže od godinu dana.


Savet!

Kada se priprema kompot od kajsija ili breskve, birati zdrave plodove , ne suviše zrele i meke.
(da se voće nebi raspalo)
Zatim ih preseci na polutke, izvaditi im koštice.
Ako je voce dosta krupno kao breskva ili kruška, oljustiti koru i iseci na komadice ili kockice.






4 коментара:

  1. Bas dobar nacin za spremanje kompota,Milosava :) Moj muz i ja volimo bas kompot od kajisija,ove godine ga pravim po tvom receptu,ako malo zahladi,i od visanja,hehe,bicu vredna...

    ОдговориИзбриши
  2. Draga Marina hvala, recept za kompot je odlican, probaj.Nego sta , znam da si ti prava domacica i kulinarka :) Pozdravljam te puno draga moja !

    ОдговориИзбриши