Претражи овај блог

недеља, 16. септембар 2018.

MARIN HRONO AJVAR








ZIMNICA-MARIN HRONO AJVAR-
moj recept prenet sa kulinarskog portala "Recepti.com"

POTREBNO JE:

  • 6 kg pečene mlevene paprike
  • 400 ml maslinovog ulja (za prženje)
  • 4-5 čena belog luka
  • 1 limun - sok
  • 1 vezica svežeg peršuna
  • 4 kašike morske soli


Papriku oprati, odstraniti ako ima trulež (samo zdrava paprika). Papriku ispeći sa obe strane, ostaviti da odstoji poklopljena u najlon kesi kako bi se lakše ljuštila.



Papriku oljuštiti, očistiti od semena, i ostaviti preko noći u rupičastom džaku da se ocedi od viška vode. Sutradan samleti na mašini za meso ili u blenderu (kako ko) šta ima.

U većem sudu sipati mlevenu papriku sa usitnjenim belim lukom. Pržiti na srednjoj vatri, uz stalno mešanje oko pola sata da ispari sok koji još ima u paprici. Dodati 400 ml maslinovog ulja i isceđen sok od jednog limuna, uz neprestalno mešanje drvenom varjačom.

Kuvati ajvar na srednjoj temperaturi oko 2h (sok od limuna i ulje maslinovo učiniće ajvar u kompaktnu i gustu masu). Na kraju prženja ajvara posoliti sa morskom solju po svom ukusu (ja sam dodala 4 kašike supene) i  usitnjenu vezicu svežeg peršuna.

Ajvar sipati u čistoj ambalaži (staklene tegle) i zatvarati ih hermetičkim poklopcem. Kada se tegla napuni ajvarom zatvoriti je i okrenuti naopako. Tako zatvorene tegle naopako ostaviti da prenoće, sutradan isto tako ih preneti na hladnom mestu (može u frižideru) da stoje do upotrebe.


Marin hrono ajvar dobio je naziv po moje ćerke Marije, jer je tada bila na  nekoj dijeti -Hron ishrana.  Marija je želela hrono ajvar da joj napravim, bez konzervansa, bez alkoholnog sirćeta. Tražila  sam na internetu, ali tada nije bilo ni nekog recepta  za hrono ajvar. Tako sam rešila da sama napravim -Hrono ajvar- po svojoj recepturii uz pomoć  moje Mare ćerke.

SAVET!
Marin hrono ajvar sa dodatkom belog luka sa maslinovim uljem i soka od limuna je jako ukusan, nema razlike od običnog ajvara. Samo je puno zdraviji, pikantniji, ukusniji. Probala sam da napravim i uspela, probajte i vi. Prijatno!








Нема коментара:

Постави коментар