Претражи овај блог

недеља, 16. јануар 2022.

BAKLAVA





Prava baklava!
Najlepša, najukusnija, sočna baklava sa orasima koju sam ikada pravila..
Baklavu već drugi put  pravim za praznike , moji se oduševili ukusom baklave...samo su tražili repete , kažu mi "daj onu tvoju čuvenu baklavu" ali stvarno odavno nismo jeli takvu baklavu.
Napomenuću da baklava zavisi i od kora kakve su, ove su bile one prave , tanke baš kao za baklavu..ako vam nešto znači zovu se "Sremske kore , tanke za baklavu.."

POTREBNO JE.

SIRUP:
  • 1kg šećera
  • 900ml vode
  • 2 kesice vanilin šećer
  • 1limun isečen na kolutove

  • 1 kg kora tankih za baklavu
  • 800g do 1kg oraha-pola mlevenih pola iseckanih
  • 150g šećera
  • 50g griza
  • 250g putera ili margarina
  • 150ml ulja


PRIPREMA:
  • Orahe mlevene i iseckane sipajte i pomešajte u jedan sud


SIRUP:
  • Na vatri staviti vodu sa šećerom da proključa, smanjiti malo temperaturu  i na laganoj vatri kuvati sirup još oko 20tak. minuta.

  • Pred kraj kuvanja sirupa dodajte vanilin šećer i pola limuna isečen na kolutove a pola limuna isceđen sok i dodajte sirupu.
  • Gotov sirup  ostavite da se ohladi za vreme pripremanje baklave, jer ide vruća baklava a hladan sirup.

SEČENJE KORA VELIČINE TEPSIJE
  • Kore raširite na radnoj površini, zatim stavite tepsiju preko kora,  nožem isecite kore okolo tepsije , one kore koje su višak ne bacati -ostatak parčića kora slagaćete povremeno preko ostalih kora kako bi se i one utrošile-

  • Moj savet tepsiju prilagodite količini kora što je manja tepsija deblja i masivnija  baklava u mom slučaju baklavu sam pravila u velikoj tesiji da mi je trebalo još pola kilo kora kako bi mi baklava i parčad bila deblja a li zato treba i količinu sirupa povećati..

  • Sve u svemu u takvom slučaju, prema potrebi  povećati sastojke..

  • Margarin ili puter otopite, zatim sipajte ulje u otopljeni maslac i izmešajte varjačom.(ostavite malo otopljenog maslaca sa uljem da se nakraj baklava prelije pre pečenja
SAVET:
  • Moja preporuka kad pravite ovu baklavu obavezno je pravite sa maslacem jer je ukus fenomenalan-ako nemate maslac može i margarin ništa joj neće faliti ...

  • Počnite sa slaganjem baklave,  prvo premažite tepsiju otopljenim maslacem sa svih strana, zatim složite  po 3 do 4 kore, te premažite svaku otopljenim maslacem i svaku pospite sa po malo šećera, a svaka drugu koru pospite sa orasima.

  • Ponovite opet red po 2 kore, pa opet orasi a na svaku treću koru posipajte po malo griza

  • Pred sam kraj slaganja baklave, između zadnji pet kora posipajte griz sa orasima i šećerom-kako bi baklava bila što sočnija kada se se bude prelila sirupom do vrha.

  • Za sam kraj baklavu završite sa tri kore koje su premazane maslacem zatim je isecite na parčad- ili kao što sam ja na zvezdaste krakove.

  • Pecite baklavu na 160 stepeni oko1h i15 minuta dok ne dobije zlatno žutu boju.

  • Pečenu baklavu ostavite da se malo ohladi a zatim je prelijte sa hladnim sirupom koji ste predhodno pripremili.

  • Baklavu ostavite preko noći da se ohladi, odstoji da isjedini svoje ukuse i bikla što ukusnija i sočnija--

 













 

Нема коментара:

Постави коментар