Претражи овај блог

субота, 18. јануар 2020.

HELJDO PITA




Heljdopita je pravi specijalitet Zlatibora!
....probala sam pitu, ukus me je oduševio... Želela sam da napravim čuvenu Heljdopitu, jednu od najlepših pita sa Zlatibora i njenih krajeva..
Ja sam Heljdopitu na drugi način pravila, uvijala palačinke i slagala ih jednu do druge..ukus pite je  možda još bolji..i ukusniji...za oko i za dušu...
Prijatno!


Potrebno je za 12 palačinki:
  • 200g  heljdino brašno
  • 400g  pšeničnog brašna
  • 2 jaja
  • pola kašičice soli
  • 800ml gazirane vode


Fil:
  • 300g sira
  • 200g kajmaka 
  • 3jaja
  • 200g kisele pavlake
  • 100ml ulje
  • so po ukusu
  • Pola kesice praška za pecivo


Priprema:
  1. Od navedenih sastojaka naprviti testo kao za palačinke.U posudu sipati suve sastojke , zatim dodati  jaja i so.
  2. Sipati vodu, izmešati varjačom da testo bude glatko bez grudvica.
  3. Testo će biti malo gušće i  hrapavo od običnog testa za palačinke.
  4. Na teflonskom tiganju na malo ulja peći palačinke.

Fil .
  1. Mikserom umutiti jaja, dodati izmrvljeni sir, kajmak,kiselu pavlaku, ulje, so i prašak za pecivo.Varjačom izmešati i sjediniti fil.
  2. Pripremiti vatrostalni duboki pekač.Pekač malo premazati uljem. u njemu slagati uvijene palačinke.
  3. Pripremljenim filom od po dve kašike premazati svaku palačinku i uviti je.
  4. Uvijene palačinke slagati u podmazan pekač, zatim preliti sa malo fila, preko složiti drugi red palačinke.
  5. Zatim na kraju preliti palačinke sa malo fila ako vam je ostao.
  6. Heljdo pitu peći u zagrejanoj rerni na 200stepeni oko 30minuta sve dok ne poprimi blagu rumenu boju..
  7. Pitu gotovu izvaditi iz rerne i ostaviti da se malo oladi, zatim seći na parčad. Heljdopitu služiti uz mileram ili kiselo mleko,jogurt...

Napomena:


Sa malim izmenama heljdopitu radila sam po receptu "moje grne-recepti za dušu"
















Нема коментара:

Постави коментар