Претражи овај блог

недеља, 19. јун 2022.

KUMINE HRSKAVE KOCKE SA VIŠNJOM




  • Višnja kolač, je omiljeni kolač mog sina Marka.

Volim ovaj kolač da pravim, mislim da nema osobe koja ne voli ovu poslasticu sa višnjama. Kolač je vazduštast i osvežavajući  sa puno sočnih višanja , nije puno sladak i brzo  se napravi. Kolač  je najlepši i lepo miriše  kad se napravi od svežih višanja.Kad je sezona višanja svaka domaćica voli da napravi svoj najukusniji i najlepši kolač, kao da se takmičimo čiji će kolač biti najbolji . Recept i preporuku za ovaj kolač sam dobila od moje kume Vesne, pravila sam ga više puta, uvek je najbolji  i savršeno izgleda. Želela sam da  napišem ovaj post za stari  recept o kolaču  sa višnjama  koje su nekada pravile naše bake , naše mame i moja kuma . Višnja  kolač je kolač mog detinjstva i moje dece .Hvala ti moja kumo!


POTREBNO JE:

4 JAJA
1 PRSTOHVAT SOLI
2 ČAŠE ŠEĆERA
1 ČAŠA ULJA
1ČAŠA JOGURTA
2,5 ČAŠE BRAŠNA
1 KESICA PRAŠKA ZA PECIVO
400-500g SVEŽIH VIŠANJA-ILI ZAMRZNUTE VIŠNJE
2 KESICE VANILINOG ŠEĆERA

JOŠ
ZA PODMAZIVANJE KALUPA
MALO ULJA
3 KAŠIKE BRAŠNA
ŠEĆER U PRAHU PO POTREBI

PRIPREMA:
Predhodno pripremiti višnje-

-višnje oprati i očistiti od koštica, zatim ih dobro ocediti od viška soka

Ocedjene višnje poredjati na tacnu za tortu, posuti višnje sa šećerom

Tacnu protresti sa višnjama kako bi višnje  bile pošećerene

PRIPREMA KOLAČA

U činiju posebno odvojiti belanca od žumanca

U belanca dodati jedan prstohvat soli, zatim belanca umutiti u čvrst sneg
  dodati  kašiku po kašiku šećera.

Umućenim belancima dodati žumanca,  jedan po jedan žumanac uz neprekidno miksanje miksera.
Kada su umućena žumanca sa belancima dodati ostale sastojke, ulje jogurt i prosejano brašno sa praškom za pecivo.
Varjačom lagano promešati masu i sjediniti je u finu glatku masu bez grudvica.
Pravougaoni kalup podmazati uljem i posuti brašno, kalup rastresti sa brašnom tako da je svuda dno pokriveno brašnom.
Umućenu masu celu izručiti u kalup, višnje poredjati po vrhu po celom  testu.
Na kraju posipati vanilinim šećerom ceo kolač po vrhu .
Rernu predhodno zagrejati na 200c pa smanjiti na 180c, kolač peči na 180c oko 30 minuta
Kolač ohladiti a zatim seći na kocke i služiti se.
Savet!
Merica za sastojke je čaša od jogurta
PRIJATNO!